מעצר עד תום ההליכים לרוצחי יגאל יהושע הי"ד

אליהו גרין 1 Comment on מעצר עד תום ההליכים לרוצחי יגאל יהושע הי"ד

בהחלטה נכתב כי "קיימות ראיות למכביר, להוכחת אשמתם של המשיבים בעבירות המיוחסות להם. מעשיהם בוצעו על רקע לאומני, המשיבים היו מודעים למוצאו היהודי ולכך שנפצע כתוצאה ממעשיהם, לאחר פציעתו, לא עשו דבר כדי לסייע לו"

יגאל יהושע הי"ד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בלוד הורה על מעצרם של שבעת המחבלים שהשתתפו באירוע בו נרצח יגאל יהושע הי"ד – עד תום ההליכים.

בהחלטה נכתב: ביום 11.5.21, בשעות הערב, בתום יום עבודתו, יגאל יהושע ז"ל, כמדי יום, אל ביתו בשכונת גני אביב שבסמוך לעיר לוד. הימים לא היו ימים של שקט, על רקע מבצע "שומר חומות", התרחשו בעיר לוד אירועי אלימות רבים בין ערבים, יהודים וכוחות הביטחון על רקע לאומני וגזעני, שכללו התפרעויות, הצתת כלי רכב, השלכת בקבוקי תבערה, יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון ומכוניות נוסעות.

במהלך הנסיעה נפגע בראשו מאבנים שהושלכו על רכבו, הוא הצליח להגיע בכוחות אחרונים עד לחניון ביתו, שם איבד את הכרתו והתמוטט. ביום 17.5.21, ששה ימים לאחר מכן, נקבע מותו. חקירת נסיבות מותו הוטלה על השב"כ וימ"ר מחוז מרכז והציבה לפניהם אתגר מורכב, המנוח כידוע נמצא מחוסר הכרה ליד חניון ביתו אך לא היה בידיהם כל מידע על זהות הפוגעים ומיקום האירוע.

במסגרת החקירה בוצעו פעולות חקירה רבות שמטרתן לשחזר את מסלול נסיעתו של המנוח ולאתר את המקום המדויק שבו נפגע מאבנים שהושלכו על רכבו. המשטרה תפסה סרטוני מצלמות אבטחה ממקומות שונים בציר נסיעת המנוח ונעזרה בנתוני מערכת פוינטר, שהותקנה ברכבו של המנוח, דרכה, הופקו נתונים מדויקים על מסלול נסיעת הרכב, נקודות שבהם האט או עצר ומהירות הנסיעה. הראיות שנאספו סייעו לחוקרים להתחקות אחרי תוואי נסיעתו האחרונה של המנוח ולאתר את מקום הפגיעה בו, בסמוך לאולם האירועים שבו עבדו המשיבים. מספר ימים לאחר מכן, החל מיום 23.5.21, נעצרו המשיבים בחשד למעורבות בגרימת מותו של המנוח. המשיבים הודו במיוחס להם והפלילו את חבריהם.

כתב האישום כנגד המחבלים, שבעה במספר, הוגש ביום 24.6.21 ומייחס להם עבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא ועבירה של חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

"לאחר שבחנתי את כלל טיעוני הצדדים, עיינתי בראיות וצפיתי בסרטונים, שוכנעתי כי קיימות ראיות למכביר, להוכחת אשמתם של המשיבים בעבירות המיוחסות להם. המשיבים כולם הודו בחקירותיהם, שנטלו חלק בידוי האבנים לעבר רכב המנוח, מעשיהם בוצעו על רקע לאומני, המשיבים היו מודעים למוצאו היהודי ולכך שנפצע כתוצאה ממעשיהם, לאחר פציעתו, לא עשו דבר כדי לסייע לו.

"באשר לאופן גביית ההודאות לא מצאתי, בשלב זה של ההליך, תימוכין בחומר הראיות לטענות ההגנה והדברים יתבררו לעומקם במסגרת התיק העיקרי; גרסאותיהם של המשיבים מתיישבות זו עם זו ונתמכות בראיות אובייקטיביות רבות, שיש בכוחן כדי לחזק את המסקנה הלכאורית, לפיה מותו של המנוח נגרם מפציעה בראשו כתוצאה מיידוי אבנים על רכבו בסמוך לאולם האירועים וכי לא נתקל במוקד נוסף של השלכת אבנים בדרכו לביתו. במישור המשפטי, למשיבים מיוחסת מעורבות בגרימת מותו של המנוח מכח דיני השותפות, כל המשיבים נטלו חלק אקטיבי בביצוע מעשה הרצח, כשהמידה המדויקת של מעורבותם תבחן בתיק העיקרי; נסיבות המעשים, מודעותם לפציעת המנוח והפקרתו מלמדים, לכאורה, כי פעלו ביסוד נפשי של אדישות וגילו יחס של שוויון נפש כלפי אפשרות מותו.

"לפיכך, הוריתי על מעצרם כלל המשיבים, 1-7, עד תום ההליכים", נכתב בהחלטה.



1 תגובות

מיין תגובות